Vem är du som läser?

Vad gör mina inlägg med dig som läser? Varför läser du och vem är du?

Skriv och berätta! Kommentera här på sidan eller genom att e-post: jagochminfar(a)gmail.com (byt ut (a) mot @)

Snart har hälften av #blogg100 passerat och i statistiken ser jag att några av läsarna är utspridda i Norden, men också länder i Afrika, Sydamerika, Nordamerika och Sydostasien. Några av er delar också inlägget på sociala medier-sidor.

Jag skulle behöva lite återkoppling på vad det är som får dig att fortsätta läsa. Med tiden ska inläggen redigeras och komma att bli den bok, som jag har arbetat på alldeles för länge nu, om far, mig och alzheimers sjukdom.

Just nu befinner jag mig i Enköping på övning och har därför svårt att komma med berättelser som passar in med de intryck och minnen som nystas upp med de dagliga intrycken. Men de finns. Jag behöver bara sätta ord på dem.

För tillfället minns jag pappas ständiga pepputtryck till mig: ”Allt som du engagerar dig i ger dig ytterligare en genväg när du möter svårigheter i livet. Det kallas för erfarenhet.”

One thought on “Vem är du som läser?

  1. Jag läser för jag tycker det är intressant med andra människors öden i denna gemensamma situation. Men jag läser också av att jag tycket att vi har så olika syn på vår anhörige och hur vi ser levet förändras.
    Jag tycker mig se en människa i dig som gråter över saknade funktionet hos din far medan jag gläds åt de funtioner som finns kvar hos mor. I dag ser jag en lycklig mor som ler åt mig, är glad att se mig och gråter inte över sina bekymmer, så varför skall jag göra det.
    Jag ser en glädje i att mor är glad och jag tänker leva med den glädjen så länge jag kan.

Kommentera

