Säg att ni älskar varandra varje dag

”Du ska se att det här nederlaget bara leder till något bättre, Micke”

 

Pappa visste nog att min otålighet inte nöjde sig med att vänta in lyckan i livet och det var säkert inte vad han menade heller. Ändå kunde jag inte hantera att ännu ett förhållande hade gått i stöpet.

 

Jag hade legat på mamma och pappas soffa i tre dagar, innan det var syster som såg till att jag faktiskt rörde på mig. Pappa började ge mig uppgifter och mamma var den som såg till att jag fick i mig mat ordentligt.

 

Förhållandet, sedan fem år tillbaka, hade brakat samman och kvar stod jag med lägenhet och ett gap i hjärtat som var större än ”hans” sida av sängen. Skulle jag någonsin bli kär igen!?

 

”Tror du att jag hittade mamma när jag ville ha en som mamma? Micke, ha inte bråttom.”

 

Till kaffet gav pappa mig ett av sina bästa råd.

 

”En sak ska du veta… av alla kvinnor jag har haft så är det hos mamma jag blev kvar. Det var hos mamma som allt blev rätt. Du hittar nog din man och han hittar nog dig, men låt det bara hända och när ni hittar varandra – förlåt varandra, lägg er aldrig osams och säg att ni älskar varandra varje dag.”

Kommentera

