Förlåt till några läsare

I dag är en dag som berättelserna inte vill komma ut genom fingertopparna eller från läpparna på grund av onödiga slitningar som berättelserna ibland har skapat för några släktingar. Därför vill jag klargöra några saker.

Minnen av pappa och våra stunder är mina skatter – till delar sådant som jag vill bevara för mig själv och till delar visa upp för er alla. Ibland är det skatter som tyvärr sticker i andras ögon.

Berättelserna är subjektiva ögonblicksbilder ur verkligheten. Hur jag upplevde verkligheten då. Därför ber jag om ursäkt till dig i min släkt som känner sig orättvist behandlad i mina berättelser. Du – ni – är välkomna att berätta er sida av historien, om ni så önskar.

När jag startade den här bloggen var det för att beröra andra och upplysa andra om sjukdomen Alzheimer. Det syftet har inte ändrats. Samtidigt har jag använt bloggen i min bearbetning av pappas sjukdomsförlopp – tiden då han insjuknande och hur han insjuknade. Varför? För att det var och är fortfarande slitsamt för mig.

Jag kommer att fortsätta skriva ocensurerat utifrån min uppfattning och ber redan nu om ursäkt om du som läser är en av de som känner sig orättvist behandlad av mig. Det har aldrig varit min mening.

One thought on “Förlåt till några läsare

  1. Som jag tidigare har berättat så intresserar dina tankar mig mycket även om du och jag många gånger ät långt ifrån varandra i våra tankesätt. Du användet bloggen för att bearbeta din fars sjukdom. Jag använder bloggen till att berabeta den vanvård mor fick pga de felaktigheter som jag fick hjälp av reginens ansvariga att avslöja.

    Både du och jag kommer att trampa olika personer på tårna men jag tror att även du, liksom jag, får mycket stöd från oväntat håll.
    Demens är idag, fortfarande en skamlig sjukdom som många försöker att dölja i det längsta. Samtidigt är det bra att du och jag väljer att gå ut med information om detta, då många inte vill eller vågar prata.

    Mitt råd är fortsätt att blogga och berätta din historia.

Kommentera

