Inte sämre än att en kan ändra sig

Det är nu som syrenerna har slagit ut. Omkring då som vi tog fika i bersån och pratade om allt som behövde göras på kolonin.

Ofta blev dina mål om renoveringen bara en dagdröm. Det hände sällan mer än tillräckligt, för bersån lockade alltid mer.

”Det är ett val som jag gjort. Nu valde jag bort en del”, ursäktade du dig och fortsatte:
”En är inte sämre man än att en kan ändra sig.”

Vi skrattade åt lättjan och tog varsinn dammsugare till, från kakfatet.

I dag kan jag knappt hålla mig från kondisbitarna när jag känner doft av syren.

Kommentera

