Jag har inte tid

”Kan vi inte ta en promenad?”
”Jag har inte tid, men vi kan se om vi inte kan göra något kul i veckan?”

”Vad vill du ha till middag?”
”Det blir svårt. Ät ni. Jag har inte tid.”

”Jag lämnade ett meddelande. Varför ringde du aldrig tillbaka?”
”Förlåt, det kom något emellan.”

”När kommer du?”
”Var det i dag? Förlåt jag har helt glömt bort att det var i dag, nu har jag inte tid!”

”Jag har köpt dammsugare och kaffet står på bryggaren!”
”Förlåt pappa, men jag har inte tid. En annan dag.”

Just det här ångrar jag… Ta tid och träffa de du älskar, för när som helst – finns de inte kvar.

Kommentera

